Wnioski o usuwanie wyrobów zawierających azbest należy złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy w Kępnie, ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno do dnia 14 sierpnia 2018 roku.
Do wniosku o usunięcie wyrobów zawierających azbest należy dołączyć: 1. Wszyscy właściciele nieruchomości dołączają: a) kserokopię aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości (akt notarialny, wypis z rejestru gruntów); b) w przypadku współwłasności – zgody wszystkich pozostałych współwłaścicieli na realizację zadania polegającego na usunięciu wyrobów zawierających azbest; Wnioskodawcą może być tylko jedna osoba. W przypadku gdy oboje małżonkowie są współwłaścicielami, na wnisoku podpisuje się jeden z małżonków, a drugi musi wyrazić zgodę.. c) wypełnioną ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zwierających azbest d) kserokopię zgłoszenia robót budowlanych lub pozwolenia na rozbiórkę – w przypadku konieczności demontażu pokrycia dachu i innych elementów zawierających azbest 2. Osoby prowadzące działalność gospodarczą oprócz dokumentów wymienionych w pkt 1 dołączają jeszcze: a) kserokopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie przedsiębiorca otrzymał w roku, w którym ubiega się o przyznanie pomocy oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, lub oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie albo oświadczenie o braku takiej pomocy. b) informację niezbędną do udzielenia pomocy, według wzoru określonego Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. nr 53 poz. 311), zmienionym Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 listopada 2014 roku w sprawie zmiany rozporządzenia w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis. 3. Osoby prowadzące działalność w sektorze produkcji rolnej, oprócz dokumentów wymienionych w pkt 1 dołączają jeszcze: a) kserokopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie, jakie przedsiębiorca otrzymał w roku, w którym ubiega się o przyznanie pomocy oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, lub oświadczenie o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie otrzymanej w tym okresie albo oświadczenie o braku takiej pomocy. b) informację niezbędną do udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie, według wzoru określonego Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 roku w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121, poz. 810) Wykonanie usługi usuwania azbestu dla osób prowadzących działalność gospodarczą stanowi pomoc de minimis. Wykonanie usługi usunięcia azbestu dla rolników – w przypadku usuwania azbestu z budynku służącego do produkcji rolnej – stanowi pomoc de minimis w rolnictwie. Dla wniosków o usunięcie wyrobów zawierających azbest składanych w 2015 roku, informacja o udzielonej pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie powinna obejmować lata 2013, 2014 i 2015. Każdy wnioskodawca może złożyć w danym roku tylko jeden wniosek. Finansowanie usług polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest obejmuje 100% wartości brutto usług do wysokości 6000,00 zł na wniosek. Koszt wykonania nowego pokrycia dachowej po stronie wnioskodawcy. Wypełnianie wniosku. Pkt 1 – należy wpisać imię i nazwisko osoby składającej wniosek Pkt. 2 – Należy wpisać adres wnioskodawcy z uwzględnieniem nr PESEL. Numer NIP wpisują tylko osoby prowadzące działalność gospodarczą Pkt 3 – Należy wpisać rodzaj wyrobu zawierającego azbest – najczęściej będzie to płyta cementowo-azbestowa stosowana w budownictwie – tzw. eternit. W przypadku konieczności demontażu azbestu z dachu, jego transportu i utylizacji należy wypełnić podpunkt a) – podać ilość wyrobów (w m2) rodzaj zabudowy oraz podpisać oświadczenie, że budynek z którego ma być usunięty azbest jest, lub też nie jest wykorzystywany do działalności związanej z produkcją rolną. W przypadku, gdy azbest jest już usunięty z dachu i trzeba go tylko odebrać z nieruchomości, należy wypełnić podpunkt b) i wpisać ilość azbestu do odebrania (w tomach lub m2) UWAGA! W przypadku, gdy na jednej nieruchomości, część wyrobów jest już ściągnięta z dachu, a część należy zdemontować, należy wypełnić zarówno punkt a) jak i b) w każdym podając odpowiednią ilość azbestu do usunięcia. Pkt 4 – należy wpisać lokalizację wyrobów zawierających azbest (może być inna niż adres wnioskodawcy) – miejscowość i nr działki, na której znajdują się wyroby zawierające azbest. Jeśli nr obrębu jest Państwu znany, także proszę go wpisać. Pkt 5 – Należy wpisać zakres planowanych prac, np. demontaż eternitu z dachu, odbiór azbestu składowanego na nieruchomości itp. oraz tytuł prawny do nieruchomości – własność, współwłasność, użytkowanie wieczyste itp. Pkt. 6 – Należy wpisać termin rozpoczęcia i zakończenia prac. Jeżeli azbest ma być usunięty w tym roku, jako termin zakończenia prac należy wpisać datę z roku 2015. Wpisanie roku 2016 spowoduje realizację wniosku w roku następnym. Pkt. 7 – miejsce na uwagi i dodatkowe informacje Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest 1. Nazwa miejsca/obiektu/urządzenia budowalnego/instalacji przemysłowej – nie trzeba wypełniać w przypadku usuwania azbestu z budynku mieszkalnego. 2. Adres miejsca/obiektu/urządzenia budowalnego/instalacji przemysłowej – należy podać adres obiektu, na którym dokonywana jest ocena. Adres powinien być zgodny z lokalizacją wyrobów zawierających azbest podaną we wniosku. 3. Rodzaj zabudowy – należy podać rodzaj zabudowy, np. budynek mieszkalny, budynek gospodarczy, budynek przemysłowy, inny. 4. Nr działki ewidencyjnej – należy wpisać nr działki nieruchomości na której dokonywana jest ocena. Nr działki powinien być zgodny z lokalizacją wyrobów zawierających azbest podaną we wniosku. 5. Nr obrębu ewidencyjnego – należy wpisać nr obrębu ewidencyjnego na którym znajduje się nieruchomość poddawana ocenie. jeżeli nr obrębu nie jest Państwu znany, proszę rubryki nie wypełniać. 6. Nazwa, rodzaj wyrobu – należy podać nazwę. rodzaj wyrobu, np. płyty azbestowo – cementowe płaskie, płyty azbestowo cementowe faliste. Rodzaj wyroby powinien być zgodny z rodzajem podanym w pkt 3 wniosku. 7. Ilość wyrobów – należy podać ilość wyrobów zawierających azbest poddawanych ocenie w tonach lub m2. Ilość ta powinna być zgodna z ilością podaną we wniosku 8. Data sporządzenia poprzedniej oceny – należy podać datę sporządzenia poprzedniej oceny. Jeżeli ocena taka nie była przeprowadzana, należy wpisać: „pierwsza ocena” 9. Tabela. Wypełniając tabelę należy w każdej z grup oznaczonych cyfrą rzymską (I-V) wskazać co najmniej jedną pozycję. Jeżeli w grupie zostanie wybrana więcej niż jedna pozycja, sumując punktu należy wybrać tylko tę pozycję, przy której znajduje się największa liczba punktów. Następnie należy wpisać sumę punktów i określić stopień pilności wykorzystując informacje zawarte pod tabelą. Jeżeli zarządca lub właściciel jest jednocześnie osobą oceniającą to winien się podpisać zarówno jako oceniający jak i jako właściciel/zarządca. Prosimy o składanie czytelnych podpisów.