Burmistrz Miasta i Gminy Kępno ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Muzeum Ziemi Kępińskiej im. T.P. Potworowskiego z siedzibą w Kępnie na czas określony - 3 lata
OGŁOSZENIE
Burmistrz Miasta i Gminy Kępno na podstawie art. 30 ust.2 pkt. 5 oraz art. 33 ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1515) art. 16. ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2012 r. poz. 406 z późn.zm.) oraz rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie organizacji i trybu przeprowadzania konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury (Dz.U. Nr 154, poz. 1629)
postanawia ogłosić konkurs:
na stanowisko dyrektora Muzeum Ziemi Kępińskiej im. T.P. Potworowskiego z siedzibą w Kępnie na czas określony - 3 lata.
1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku obejmuje m.in:
1) kierowanie całokształtem spraw związanych z prawidłowym funkcjonowaniem Muzeum,
2) reprezentowanie Muzeum na zewnątrz,
3) ustalanie zadań Muzeum i zatwierdzanie okresowych planów pracy oraz nadzór nad terminowym wykonywaniem zadań
4) nadzór nad należytym zabezpieczeniem i ochroną powierzonych składników majątkowych,
5) nadzór nad przestrzeganiem zasad i przepisów BHP oraz przeciwpożarowych przez pracowników,
6) nadzorowanie spraw finansowo-księgowych, administracyjnych oraz gospodarczych Muzeum,
7) opracowywanie materiałów do projektu budżetu
8) sprawne, sumienne i bezstronne realizowanie statutowych zadań placówki
9) wydawanie w obowiązującym trybie regulaminów, instrukcji i zarządzeń wewnętrznych
10) przedstawianie właściwym instytucjom i organom nadzoru planów rzeczowych i finansowych, sprawozdań oraz wniosków finansowo-inwestycyjnych
11) opracowywanie wniosków o pozyskanie środków zewnętrznych na działalność statutową muzeum
2. Wymagania i kwalifikacje kandydatów i sposób ich udokumentowania:
1). Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem objętym konkursem:
a) wykształcenie: wyższe magisterskie,
b) minimum 3-letni staż pracy,
c) obywatelstwo polskie,
d) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
e) brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
f) nieposzlakowana opinia,
g) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
h) znajomość przepisów prawa dotyczących funkcjonowania instytucji kultury, w szczególności instytucji muzealnych, a także zasad finansowych obowiązujących w tych instytucjach ( ustawy: o muzeach, o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, prawo zamówień publicznych).
2). Wymagania dodatkowe, pożądane:
a) wykształcenie wyższe magisterskie lub studia podyplomowe z zakresu: historii, historii sztuki, muzealnictwa, archeologii, etnografii, kulturoznawstwa, zabytkoznawstwa lub pokrewne)
b) doświadczenie w pracy na stanowiskach kierowniczych w instytucjach kultury i instytucjach prowadzących działalność kulturalną lub w urzędach organów administracji rządowej lub samorządowej na stanowisku do spraw działalności kulturalnej,
c) minimum 3 –letnie doświadczenie zawodowe bądź społeczne w obszarze kultury,
d) umiejętność i doświadczenie w kierowaniu zespołem i zarządzaniu projektami,
e) zdolności organizacyjne,
f) rzetelność, obowiązkowość, kreatywność,
g) znajomość zagadnień i doświadczenie w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów Unii Europejskiej na działalność kulturalną i artystyczną,
h) doświadczenie w realizacji projektów kulturalnych,
i) inne: znajomość obsługi komputera, prawo jazdy, znajomość języka obcego.
3) Sposób udokumentowania posiadanych kwalifikacji:
Wniosek kandydata o przystąpienie do konkursu powinien zawierać:
a) pisemne zgłoszenie się do konkursu z motywacją kandydowania na stanowisko dyrektora,
b) życiorys ( C.V.) – podpisany,
c) autorską koncepcję funkcjonowania Muzeum na okres 3 lat od objęcia stanowiska dyrektora Muzeum – podpisaną,
d) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – podpisany,
e) kserokopia dowodu osobistego,
f) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, posiadane kwalifikacje zawodowe i umiejętności,
g) kserokopie świadectw pracy odnośnie zakończonych stosunków pracy, wypis/y z rejestru działalności gospodarczej oraz w przypadku trwającego stosunku pracy oświadczenie kandydata o pozostawaniu w stosunku zatrudnienia,
h) kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe bądź społeczne w obszarze kultury,
i) zaświadczenie o braku skazania za przestępstwo umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (pobrane z Krajowego Rejestru Karnego) – aktualne, nie starsze niż 6 miesięcy - oryginał;
j) oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych - podpisane,
k) zaświadczenie lekarskie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na danym stanowisku – oryginał,
l) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.) w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru na wyżej wymienione stanowisko – podpisane,
m) do wniosku mogą być dołączone referencje, rekomendacje, opinie.
3. Wniosek wraz z wymaganymi dokumentami, o których mowa w ust. 3, należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem ,,Konkurs na stanowisko – dyrektor Muzeum Ziemi Kępińskiej im. T.P. Potworowskiego”, w terminie do dnia 29 grudnia 2015 r. do godz.15.00, w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Kępnie, ul. Ratuszowa 1, pokój nr 2.12 63-600 Kępno, lub przesłać na adres: Urząd Miasta i Gminy Kępno ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno.
Decydujące znaczenie dla zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu wniosku do Urzędu Miasta i Gminy w Kępnie, a nie data jego wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.
Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
4. Konkurs zostanie przeprowadzony przez komisję konkursową, powołaną przez Burmistrza Miasta i Gminy Kępno.
5. Procedura konkursowa obejmować będzie:
I etap - kwalifikacja formalna – analiza dokumentów pod względem formalno-prawnym, przewidywany termin rozpatrzenia wniosków – do 14 dni od upływu terminu składania wniosków
- do II etapu dopuszcza się osoby zakwalifikowane w I etapie
II etap - kwalifikacja merytoryczna obejmująca :
1) prezentację własnej koncepcji pracy na stanowisku dyrektora Muzeum wraz z programem działania i rozwoju instytucji
2) rozmowę kwalifikacyjną z Komisją konkursową.
6. Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu – do 30 dni od terminu upływu terminu składania wniosków.
7. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie (pisemnie lub telefonicznie).
8. Przed złożeniem wniosku kandydat powinien zapoznać się z warunkami organizacyjno-finansowymi działalności Muzeum, które znajdują się do wglądu w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Kępno ul. Ratuszowa 1, I piętro, pok. nr 2.12.
9. Bliższych informacji o zasadach przeprowadzenia konkursu i warunkach uczestnictwa udziela: Sekretarz Miasta i Gminy w Kępnie, ul. Ratuszowa 1, pokój nr 2.20 tel. (62)78-25-824.
Burmistrz Miasta i Gminy Kępno
/-/ Piotr Psikus
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Wojciech Urbański |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wojciech Urbański |
Data wprowadzenia: | 2015-11-20 15:26:43 |
Opublikował: | Wojciech Urbański |
Data publikacji: | 2015-11-20 15:27:05 |
Ostatnia zmiana: | 2015-11-20 15:27:17 |
Ilość wyświetleń: | 2268 |