Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu nad nieruchomością
NAZWA SPRAWY:
Trwały zarząd nad nieruchomością. OGÓLNY OPIS: Trwały zarząd jest jedną (poza dzierżawą, najmem i użyczeniem) z prawnych form władania nieruchomościami publicznymi i dotyczy wyłącznie władania nimi przez państwowe lub komunalne jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej. Trwały zarząd nad nieruchomością ustanawiany jest na wniosek jednostki organizacyjnej, która taki zarząd ma sprawować. Organ nie może więc wydać decyzji o oddaniu nieruchomości w trwały zarząd z urzędu, bez wniosku odpowiedniej jednostki organizacyjnej. WYMAGANE DOKUMENTY: Kierownik jednostki organizacyjnej występuje z wnioskiem o ustanowienie trwałego zarządu nad nieruchomością na cele związane z ich działalnością. Wniosek powinien zawierać różne informacje potrzebne do wydania decyzji ustanawiającej trwały zarząd, takie jak informacja o położeniu i powierzchni nieruchomości, czasie trwania prawa trwałego zarządu, o celu, na jaki nieruchomość ma być wykorzystana. Można też dołączyć do wniosku dokumenty potwierdzające stan prawny nieruchomości przeznaczonej do oddania w trwały zarząd, w tym wyrys z mapy ewidencyjnej i wypis z ewidencji gruntów, informację o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku planu – wypis ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. W odniesieniu do nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków do wniosku dołącza się opinię wojewódzkiego konserwatora zabytków.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia właściwy organ, w drodze decyzji
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Zgodnie z ogłoszeniem o przetargu; Punkt Obsługi Interesantów, ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami.
OPŁATY:
Brak opłat.
TRYBY ODWOŁAWCZE:
Stronom decyzji o oddaniu nieruchomości w trwały zarząd przysługuje, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy w Kępnie.
PODSTAWA PRAWNA:
1) Ustawa o gospodarce nieruchomościami.
2) Kodeks postępowania administracyjnego.
3) Kodeks cywilny.
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Daniel Dyla |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Daniel Dyla |
Data wprowadzenia: | 2023-09-28 11:16:51 |
Opublikował: | Daniel Dyla |
Data publikacji: | 2023-09-28 11:18:36 |
Ostatnia zmiana: | 2023-09-28 11:21:23 |
Ilość wyświetleń: | 321 |