Zgłoszenie urodzenia dziecka Urząd Stanu Cywilnego

Akt urodzenia dziecka sporządza się na podstawie pisemnego zgłoszenia

urodzenia wystawionego przez lekarza lub zakład opieki zdrowotnej


Wymagane dokumenty:


Zgłoszenia urodzenia dziecka należy dokonać w ciągu 14 dni od daty uradzenia dziecka, przedkładając następujące dokumenty:


a/ dowody osobiste lub paszporty rodziców z poświadczeniem zameldowania

b/ odpis skrócony aktu małżeństwa /jeżeli rodzice zawierali małżeństwo poza Kępnem/

Jeśli rodzice dziecka nie pozostają w związku małżeńskim obowiązują następujące dokumenty:

- dowód osobisty matki lub paszport z aktualnym poświadczeniem zameldowania

 

Gdy matka dziecka jest:

- panną - dowód osobisty lub paszport wraz z poświadczeniem zameldowania i odpis skrócony aktu urodzenia

- osobą rozwiedzioną lub pozostającą w separacji - dokument tożsamości i odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub separacji

- wdową - dokument tożsamości oraz odpis aktu małżeństwa i zgonu męża /jeżeli zdarzenia miały miejsce poza Kępnem/ 


Podstawa prawna

Art. 38 do 41 ustawy z dnia 29 września 1986r. p.a.s.c /Dz.U. z 2004r. Nr 161, poz.1688 - z późn. zmianami/