Rejestracja urodzeń
Akt urodzenia dziecka sporządza się na podstawie pisemnego zgłoszenia
urodzenia wystawionego przez lekarza lub zakład opieki zdrowotnej
Wymagane dokumenty:
Zgłoszenia urodzenia dziecka należy dokonać w ciągu 14 dni od daty uradzenia dziecka, przedkładając następujące dokumenty:
a/ dowody osobiste lub paszporty rodziców z poświadczeniem zameldowania
b/ odpis skrócony aktu małżeństwa /jeżeli rodzice zawierali małżeństwo poza Kępnem/
Jeśli rodzice dziecka nie pozostają w związku małżeńskim obowiązują następujące dokumenty:
- dowód osobisty matki lub paszport z aktualnym poświadczeniem zameldowania
Gdy matka dziecka jest:
- panną - dowód osobisty lub paszport wraz z poświadczeniem zameldowania i odpis skrócony aktu urodzenia
- osobą rozwiedzioną lub pozostającą w separacji - dokument tożsamości i odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub separacji
- wdową - dokument tożsamości oraz odpis aktu małżeństwa i zgonu męża /jeżeli zdarzenia miały miejsce poza Kępnem/
Podstawa prawna
Art. 38 do 41 ustawy z dnia 29 września 1986r. p.a.s.c /Dz.U. z 2004r. Nr 161, poz.1688 - z późn. zmianami/
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | administrator |
Data wprowadzenia: | 2003-05-15 14:00:00 |
Opublikował: | administrator |
Data publikacji: | 1970-01-01 01:00:00 |
Ostatnia zmiana: | 2011-09-05 16:31:16 |
Ilość wyświetleń: | 4677 |