Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Kępno

Kolorowy pasek

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew

WYDAWANIE ZEZWOLEŃ NA USUWANIE DRZEW LUB KRZEWÓW Z TERENU NIERUCHOMOŚCI ORAZ USTALANIE OPŁAT ZA USUNIĘCIE DRZEW
I KRZEWÓW

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu zawiera:

1)        imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości albo właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego;

2)        oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego;

3)        zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana, lub oświadczenie
o udostępnieniu informacji, o której mowa w art. 83 ust. 4;

4)        nazwę gatunku drzewa lub krzewu;

5)        obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:

a)      posiada kilka pni - obwód każdego z tych pni,

b)      nie posiada pnia - obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa;

6)        wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew;

7)        miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, oraz wskazanie czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej;

8)        rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane - określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;

9)        projekt planu:

a)      nasadzeń zastępczych, rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów, stanowiących kompensację przyrodniczą za usuwane drzewa i krzewy w rozumieniu art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska

lub

b)      przesadzenia drzewa lub krzewu - jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania;

10)    decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000,
w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona
na wniosek realizującego przedsięwzięcie;

11)    zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15, jeżeli zostało wydane.       

 

 

 

 

 

Opłaty:

Stawki opłat pobieranych za usuwanie drzew i krzewów określa:

1)        Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. O ochronie przyrody. (t.j. Dz. u. Z 2016r. Poz 2134 z póżn. zm.).

 

Miejsce złożenia i odbioru:

Punkt obsługi interesanta Urzędu Miasta i Gminy Kępno, ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno.

 

Termin odpowiedzi:

1)        Do 1 miesiąca.

2)        Do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.

Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Uwagi:

1)   Usuwanie drzew lub krzewów, stanowiących złomy lub wywroty, usuwanych przez osoby lub podmioty inne niż: jednostki ochrony przeciwpożarowej, jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, właściciele urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego, zarządcy dróg, zarządcy infrastruktury kolejowej, gminne lub powiatowe jednostki oczyszczania lub inne podmioty działające w tym zakresie na zlecenie gminy
lub powiatu, następuje po przeprowadzeniu oględzin przez organ właściwy do wydania zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu, potwierdzających, że drzewa lub krzewy stanowią złom lub wywrot.

2)   W przypadku usuwania drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków - decyzje wydaje wojewódzki konserwator zabytków, tj.: Wojewódzki Oddział Służby Ochrony Zabytków w Poznaniu - Delegatura w Kaliszu, 62 - 800 Kalisz,
ul. Tuwima 10.

3)   Udzielenie zezwolenia może zostać uzależnione od przesadzenia drzew lub krzewów
we wskazane przez organ miejsce albo od wykonania nasadzeń zastępczych drzew
lub krzewów. 

 

Zezwolenie na usunięcie nie jest wymagane dla:

1)        krzewu albo krzewów rosnących w skupiskach, o powierzchni do 25 m2;

2)        krzewów na terenach pokrytych roślinnością pełniącą funkcje ozdobne, urządzoną pod względem rozmieszczenia i doboru gatunków posadzonych roślin, z wyłączeniem krzewów w pasie drogowym drogi publicznej, na terenie nieruchomości wpisanej
do rejestru zabytków oraz na terenach zieleni;

3)        drzew, których obwód pnia na wysokości 130 cm nie przekracza:

a)     100 cm - w przypadku topoli, wierzb, kasztanowca zwyczajnego, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,

b)     50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew;

 3a)   drzew lub krzewów, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób             fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej;

3b)  Drzew lub krzewów usuwanych w celu przywrócenia gruntów nieużytkowanych do            użytkowania rolniczego

4)     drzew lub krzewów na plantacjach lub w lasach w rozumieniu ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach;

5)        drzew lub krzewów owocowych, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków lub na terenach zieleni;

6)        drzew lub krzewów usuwanych w związku z funkcjonowaniem ogrodów botanicznych lub zoologicznych;

7)        drzew lub krzewów usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu z obszarów położonych między linią brzegu a wałem przeciwpowodziowym lub naturalnym wysokim brzegiem, w który wbudowano trasę wału przeciwpowodziowego, z wału przeciwpowodziowego i terenu w odległości mniejszej niż 3 m od stopy wału

8)        drzew lub krzewów, które utrudniają widoczność sygnalizatorów i pociągów, a także utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na torowiskach zasp śnieżnych, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;

9)        drzew lub krzewów stanowiących przeszkody lotnicze, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;

10)    drzew lub krzewów usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu ze względu
na potrzeby związane z utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych;

11)    drzew lub krzewów usuwanych z obszaru parku narodowego lub rezerwatu przyrody nieobjętego ochroną krajobrazową;

12)    drzew lub krzewów usuwanych w ramach zadań wynikających z planu ochrony lub zadań ochronnych parku narodowego lub rezerwatu przyrody, planu ochrony parku krajobrazowego, albo planu zadań ochronnych lub planu ochrony dla obszaru Natura 2000;

13)    prowadzenia akcji ratowniczej przez jednostki ochrony przeciwpożarowej lub inne właściwe służby ustawowo powołane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia;

14)    drzew lub krzewów stanowiących złomy lub wywroty usuwanych przez:

a)    jednostki ochrony przeciwpożarowej, jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, właścicieli urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego, zarządców dróg, zarządców infrastruktury kolejowej, gminne lub powiatowe jednostki oczyszczania lub inne podmioty działające w tym zakresie na zlecenie gminy
lub powiatu,

b)   inne podmioty lub osoby, po przeprowadzeniu oględzin przez organ właściwy
do wydania zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu, potwierdzających, że drzewa lub krzewy stanowią złom lub wywrot;

15)    drzew lub krzewów należących do gatunków obcych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 120 ust. 2f.

 Podstawa prawna:

1)        Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.).

2)        Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. , poz. 2134 ze zm.).

Załączniki

wniosek_nowy_do_druku usunięcie drzew 1 (59kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Krzysztof Komorowski
Data wprowadzenia:2010-09-30 10:04:23
Opublikował:Krzysztof Komorowski
Data publikacji:2010-09-30 10:04:37
Ostatnia zmiana:2017-01-09 11:06:52
Ilość wyświetleń:2102
Gmina Kępno
ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij