Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Kępno

Kolorowy pasek

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew

Zezwolenia na usuwanie drzew

1. Podstawa prawna

Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 roku, poz. 1614)

2. Wymagane dokumenty

    1. W przypadku usunięcia drzew przez osobę fizyczną na cel nie związany z prowadzeniem dizłalności gospodarczej - zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew.

    2. W przypadku usunięcia drzew na cel związany z prowadzeniem działalnosci gospodarczej lub drzew rosnących w pasie drogi publicznej - wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew

3. Miejsce złożenia dokumentów:

    1. Pocztą na adres: Urząd Miasta i Gminy w Kępnie, ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno

    2. Osobiście: Punkt Obsługi Interesantów, Urząd Miasta i Gminy w Kępnie, ul. Ratuszowa 1

Osoba odpowiedzialna: Janusz Nowak, tel. 62 78 25 810, ul. Kościuszki 9

4. Opłaty:

 -   opłatę za usunięcie drzewa ustala się mnożąc liczbę centymetrów obwodu pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm i stawkę opłaty;

   -   opłatę za usunięcie krzewu ustala się mnożąc liczbę metrów kwadratowych powierzchni gruntu pokrytej usuwanymi krzewami i stawkę opłaty;

   - wysokość stawek została określona w Rozporzędzeniu Ministra Środowiska z dnia 3 lioca 2017 roku w sorawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów

 -nie pobiera się opłat za usuwanie drzew i krzewów w celu przywrócenia gruntów nieużytkowanych do użytkowania innego niż rolnicze, zgodnego z przeznaczeniem terenu, określonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu: w tym przypadku dla drzew zwolnienie z opłat obowiązuje, jeśli obwód pnia mierzonego na wysokości 130 cm nie przekracza:

120 cm – dotyczy topoli, wierzb, kasztanowca zwyczajnego, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,

 80 cm – dotyczy pozostałych gatunków drzew; 

dla krzewu lub krzewów rosnących w skupiskach zwolnienie z opłat obowiązuje, jeśli pokrywają grunt o powierzchni do 50 m2.

5. Termin i sposób załatwienia

1. Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew - w ciągu 21 dni od złożenia zgłoszenia rpzeprowadzone zostaną ogledziny. Jeżeli w ciągu 14 dni od oględzin organ nie zgłosi sprzeciwu, drzewa mogą zostać usunięte.

2. Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew - w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.

6. Tryb odwoławczy

W przypadku zgłoszenia zamiaru usuniecia drzew odwołanie nie przysługuje. W przypadku decyzji o zezwoleniu na usunięcie drzew przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Kepno w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji

Załączniki

Zasady usuwania drzew po 17 czerwca 2017 roku (41.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew (35.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
wniosek_nowy_do_druku usunięcie drzew po 17 czerwca (60kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Krzysztof Komorowski
Data wprowadzenia:2010-09-30 10:04:23
Opublikował:Krzysztof Komorowski
Data publikacji:2010-09-30 10:04:37
Ostatnia zmiana:2019-01-29 13:37:17
Ilość wyświetleń:2963

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij